torsdag 4 oktober 2007

Kul reklam = mycket trafik = bra reklam?


Tjenixen folket!

Sitter och går igenom lite byråers webbsidor nu när jag och min grupp ska göra våran trendanalys. I vårt fall handlar det om rekryteringstrender inom media- och marknadskommunikation.
Hur vi ska få drömmjobbet sen, alltså. Nån som vill köpa ett ex av vår analys sen? ;)

Hur som helst srang in på Garbergs sida och hittade Telenorkampanjen som dom står bakom. Löjligt roligt. Än en gång undrar jag om det är bra reklam eller bara rolig reklam. Onekligen kommer det droppa in ett rätt bra gäng uttråkade kontorsjobbare (och mediastudenter som borde skriva intervjuer istället) på kampanjsidan. Starkt jobbat.

Var så goda att kolla in. Och notera "chefen kommer"-knappen. Helfestligt!!

//J. Nyström

4 kommentarer:

Unknown sa...

Den var superrolig, jag tror att underhållning är ett grymt sätt att nå ut till mottagaren.

Gustav Kullander sa...

haha det va ju riktigt roligt

The 2.0 Jennie sa...

Sjukt roligt och enligt min mening ett bra sätt att stärka sitt varumärke. Fun stuff = good stuff!

mowa sa...

Superkul. Satt med barnen, de kiknade av skratt. Ett sätt att stärka varumärket för lång framtid???