måndag 1 oktober 2007

Mank LOL fuck!

God morgon, klockan är 07:00 moscowtime och jag sitter och kållar upp konstiga ord i konstiga ordlistor.... jag har en konstig stund för mig själv....

Ja sprang då på bedydelsen av Mank, nått jag gått och funderat över ett tag.

1 Something that is disgusting to look at

2 Some horrible dirty bastard from Manchester

3 Milk produced from a man's nipple. Man milk

4 mank, is use to describe the lowest of women. a scandalous women that has no morals or care for anything.


(WTMFSF) !!! (Whatthemotherfuckingshitmotherfucker) är det för ett ord. LOL! Jag skulle säga ett mycket använbart ord men rätt tvetydligt och frågan är hur det utvecklats till dessa betydelser; mansmjölk, en morallös och skandalös kvinna och"some horrible dirty bastard" från Manchester. Ibland är det engelska slangspråket underbart, hur kan man hitta på ett ord med samma slangtvetydlighet på svenska, vi behöver ett ord NU! som betyder: mansmjölk, en morallös och skandalös kvinna OCH ett vidrig As från en specifik stad...hmm nån stad med en distinkt dialekt, en skithåla från småland eller skåne, det blir bra, några förslag? DET SKA IN I AKADEMIN fort som F¤¤!

Joakim Trolle-Lindgren

http://www.joakimtrolle.wordpress.com/

Inga kommentarer: