tisdag 25 september 2007

"Insikt- fast tvärt om?"

Idag diskuterades hur kreativiteten flödar på natten. Min tanke är nu att visa prov på detta. Dagens lektion i konsten att skriva har formulerat stor förvirring hos mig. Vad betyder "Insikt- fast tvärt om?"? Jag undrar om jag har bristande hjärnkapacitet efter helgens överkonsumtion av alkohol eller om jag helt enkelt inte har alla besticken i lådan?!
Vår lärare läste upp intetsägande avsnitt ur våra texter och skapade egentligen bara förvirring. Ja, i min föreställningsvärld i alla fall. Vad lärde jag mig då av dagens lektion som jag inte redan visste? Jo, en hel del om intervjuande. Ser fram emot att intervjua en intressant person utan att skriva ner varenda suck och eehh, som jag gjorde under B-uppsatsen. Det kan jag lova förstör hela nöjet med intervjuande.
När jag tänker efter så andas hela inlägget Insikt-fast tvärt om!

Inga kommentarer: