onsdag 19 september 2007

Sur försäljare

Ibland blir jag så förvånad över hur otrevlig en försäljare kan vara.
Efter jobbet sprang jag förbi Åhlens och in bland jytter av en massa smink och en massa säljarladies, som har så mycket smink i ansiktet att jag aldrig vill köpa det de säljer, för de ser förj****a ut helt enkelt. Men, jag behövde en hudcreme och har länge önskat mig en ganska så dyr en...kom på att den kan ju tänkas finnas i Vietnam(jag ska dit i dec)så jag gick fram till en säljarladie som hade så mycket smink i ansiktet att hon inte kunde le. Hon förstod givetvis syftet med min fråga "I vilka länder säljer de detta märke"?
Jag tyckte ju givetvis att hon skulle försöka kämpa upp sina läppar till ett härligt leende och svara, men icke då. Hon blev ännu tyngre runt munnen och fräste att jag kunde söka på internet. Sen vände hon om innan jag hann ställa en följdfråga.
Jag stod kvar ett tag och funderade på hur jag skulle uttrycka min förvåning, men kom till slut på att jag var glad över att det inte var jag som hade en dålig dag, och så mycket smink i ansiktet att jag inte kunde le.
Varför sminkar sig de så mycket att de skrämmer iväg kunder?

4 kommentarer:

The 2.0 Jennie sa...

Kanske försökte hon sminka över sitt o-charmiga jag? Dessvärre verkar det ju inte som hon lyckades. Vad ska man säga...det finns service och SERVICE. Och en hel drös med människor som inte borde syssla med det.

(skulle gärna fälla en tår, men vill ju inte förstöra sminket!)

Yvonn sa...

:) precis.

Anonym sa...

Kanske provar de allt smink på en och samma gång;-)

mowa sa...

Så måste det vara, Anna. Tack, har aldrig tänkt på det.